3+1 tipp, hogyan előzd meg az influenzát a természet erejével

Amit ma megehetsz, ne halaszd holnapra! Étkezz tudatosan és előzd meg a téli megbetegedéseket, az influenzát a természet erejével! Tárazz be a következőkből, hogy minél előbb immunizáld a szervezetedet! Jöhetnek a tippek?

Az első mínuszok, hóesés, hóember, szánkózás, karácsony – ezek mind örömteli izgalmai a télnek. Ha az élményeket a maguk teljességében szeretnéd megélni, akkor ne ítéld magad szobafogságra: tegyél meg mindent, hogy megelőzd az influenzát! Öt tippel segítünk ebben, amely nem csak természetes, hanem egészen finom is. Tarts velünk!

1. Citrusoktól az aceroláig – Éljen a C-vitamin!

“C” – egy betű, amely csodákra képes! Az 1920-as években felfedezett tápanyagkomponens Szent-Györgyi Albertnek orvosi Nobel-díjat hozott, a világnak pedig remek lehetőséget adott arra, hogy a skorbut mellett számos más hiánybetegséget legyőzzön. A C-vitamin hódító útja azóta is töretlen, a megbetegedések elleni küzdelemben általában ez az első természetes anyag, amely eszünkbe jut.

A C-vitamin, más néven aszkorbinsav egy antioxidáns tulajdonságú szerves sav, amely jelentős mértékben fellelhető olyan finom és természetes táplálékokban mint a

paprika, citrusok, csipkebogyó, acerola, goji bogyó és sorolhatnánk. Rendkívüli szerepet játszik az immunrendszer megerősítésében és a szervezet energizálásában. Vízben oldódó vitamin, ezért a szervezet nem raktározza – törekedni kell hát arra, hogy kellő mennyiséget fogyassz belőle, különösen az influenzaszezonban! Az OGYÉI (Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézet, korábban OÉTI) napi 90 mg C-vitamint ajánl, amelyet influenza idején érdemes legalább 1000 mg-ig (egyes kutatások szerint akár 8000 mg-ig is) emelni jó minőségű készítményekkel, valamint törekedni a természetes forrásból történő bevitelre is.

A citrusfélék ideális C-vitamin források télen is.

Mit egyél tehát, ha szeretnél gondoskodni a megfelelő utánpótlásról? Íme néhány izgalmas számadat, hogy száz gramm mennyiségre vetítve az adott élelmiszer hány mg C-vitamint tartalmaz.

  • homoktövis: 800–5000
  • acerola: 1700
  • szárított koriander: 566
  • csipkebogyó: 400
  • fekete ribizli: 181
  • petrezselyem: 160
  • kakukkfű: 160
  • zöldpaprika: 150
  • torma: 140
  • kelkáposzta: 130
  • brokkoli: 110
  • kapor: 85
  • fagyasztott kelbimbó: 75
  • karalábé: 62
  • vörös káposzta: 57
  • citrom: 53
  • narancs: 50
  • piros ribizli: 41
  • karfiol: 48
  • egres: 27
  • savanyú káposzta: 20
  • naspolya: 12

2. Méz, méhpempő, propolisz – Most akkor melyiket?

A méz az egyik legsokoldalúbb természetes gyógyító. Számos pozitív egészségre gyakorolt hatása van, antibakteriális, gyulladáscsökkentő, ezért leggyakrabban felső légúti betegségek kezelésében használják. Antioxidáns tulajdonságai miatt képes felvenni a harcot baktériumok mellett a vírusokkal, sőt még a gombás fertőzésekkel szemben is gyógyír lehet. Szinte minden életkorban és -helyzetben kiváló támogatást nyújt a szervezet számára, bár fontos, hogy egy éves kor alatti gyermeknek nem javasolt az alkalmazása.

A méz mellett a méhpempő is rendkívül értékes segítség az egészség megőrzésében. Tudtad, hogy a méhpempő a dolgozó méhek garat- és nyálmirigye által termelt anyag, amellyel a dolgozók a királynőt és a lárvákat etetik? A királynő öt hosszú évet él – mialatt naponta akár 3000 petét is rak – szemben az átlagosan hat hetes élettartamú dolgozókkal. Ennek a rendkívüli ciklusnak a fenntartását, valamint fantasztikus termékenységét a méhpempőnek köszönheti. Erősítő, roboráló hatású anyag, amely az egyik leggazdagabb B5 vitamin forrás, ezáltal serkenti a mentális tevékenységet, illetve növeli a szervezet energiáját, amely különösen jó szolgálatot tesz a téli fásultság leküzdésében. Növeli az ellenállóképességet is, ugyanis jótékony hatással van az immunitásra, gátolja a gyulladásos reakciók kialakulását.

A méz a természet csodája. Próbáld ki a méhpempő készítményeket és a propoliszt is!

Nagyon fontos tényező, hogy milyen eredetű a méhpempő és milyen formában juttatod a szervezetedbe. Érdemes prémium minőségű, bio méhpempőt alkalmaznod, amely nem csak kivételesen egészséges, hanem finom is. Ha ezeket a feltételeket és az ideális kiszerelést keresed a család számára, érdemes itt körülnézned!

Amennyiben a méz és a méhpempő mellett a méhek más csodáját is beépítenéd az étrendedbe, ne feledkezz meg a propoliszról sem! A propolisz nem más mint a méhek által a növények rügyeiről gyűjtött gyanta. Ezzel vonják be a kaptár falát, mert biokémiai tulajdonságai révén óvja őket a fertőzésekről. Nem meglepő hát, hogy az influenzaszezonban így az emberek számára is fontos, természetes támogatás. Erősíti az immunrendszert, szabályozza az immunsejtek működését és gyulladáscsökkentő hatással rendelkezik. Azt gondoltad volna, hogy a mézet és a méhpempőt is túlszárnyaló antioxidáns hatással bír, részben kávésav-tartalma miatt?

3. Fokhagyma – A vámpírok és az influenza ellen

A fokhagymát közel ötezer éve ismerik és használják szerte a világon. Mivel több mint 25 fajta hatóanyag – enzimek, vitaminok, ásványi anyagok és nyomelemek – található benne, számos betegség esetén hatékony természetes gyógymód. Erőteljes baktérium – és vírusölő hatása van a benne található allicinnek köszönhetően, amely bizonyos mikroorganizmusok ellen még a penicillinnél (!) is hatásosabb! Kiváló segítség tehát influenza, torokbántalmak esetén, emellett erős vértisztító hatású, serkenti a hipofízis és a hormonális rendszer működését is. Tudtad, hogy jó hatással van a vérnyomásra, a koleszterinszintre, valamint a vércukorszint stabilizálására? Ideje beiiktatni az étrendedbe, különösen télen! Ha bírja a gyomrod és a közvetlen környezeted, találj módot arra, hogy rendszeresen egyél belőle!

A diófélék és más magvak is hozzájárulnak az egészég megőrzéséhez.

+1.) Paradió és szelén az egészségedért

A paradió vagy más néven brazildió nem tartozik a legnépszerűbb élelmiszerek közé Magyarországon – de ideje ezen változtatni! Rendkívüli tulajdonsága, hogy már egy szem dió (kb. 4-5 cm) fedezi a teljes napi szelénszükségletedet, amely a glutation-peroxidáz enzim révén segíti az immunrendszer működését, ezáltal bármilyen megbetegedéssel eredményesen veszi fel a harcot. Kiváló antioxidáns és antivirális hatású. Bár szelén található a tenger gyümölcseiben is, a paradió által gyorsabban és költséghatékonyabban juthatsz hozzá kimagasló mennyiségű szelénhez. Érdemes betárazni belőle és a fagyasztóban tartani, mert nagyon magas zsírtartalma miatt szobahőmérsékleten hamar avasodni kezd. Ha ügyelsz az alakodra, figyelj rá, hogy csak napi egy-két darabot fogyassz, ugyanis 100 gramm brazildióban több mint 700 kcal található!

Jó döntéseket, egészséges ételeket és jóízű étkezéseket kívánunk!

Forrás:
Wikipédia
Házipatika.hu
Webbeteg.hu
Origo.hu