10 érv, hogy miért egészséges a méz

A méz jótékony hatásait közel 15.000 év gyakorlata bizonyítja, azonban az influenzaszezon, a téli megbetegedések közeledtével nem lehet elégszer hangoztatni rendkívüli szerepét. Összegyűjtöttünk 10 pozitív élettani hatást, amelyet a rendszeres mézfogyasztással te is élvezhetsz!

Gondoltad volna, hogy a mézben száznál is több aromaanyag, 28 féle aminosav, 12 féle ásványi anyag, 10 féle szénhidrát, 8 féle vitamin, valamint enzimek, szerves savak és baktériumölő anyagok találhatók? A méz 80 százalékban glükózból (szőlőcukor) és fruktózból (gyümölcscukor) áll, de gazdag kalciumban, rézben, vasban, magnéziumban, mangánban, foszforban, káliumban, nátriumban, cinkben és kisebb mennyiségben tartalmaz B1, B2, B3, B5, B6 és C vitamint is.

Ismerd meg a méz 10 élettani hatását!

Ez a természetes csodaszer a legtöbb üzletben beszerezhető és olyan táplálék, amely hozzájárul az immunrendszer megfelelő működéséhez. Megosztunk veled 10 pozitív élettani hatást, amelyet te is megtapasztalhatsz rendszeres és kiegyensúlyozott mézfogyasztással.

Arra azért figyelj, hogy gyermekeknek egy éves kor alatt ne adj mézet! Ügyelj az általad fogyasztott mennyiségre is! Napi 2-3 evőkanál többet ne egyél belőle, mert a méz is egyfajta cukor, 100 grammja kb. 350 kalóriát tartalmaz. Mértékkel fogyasztva azonban hasznos segítőd lehet a mindennapok során. Lássuk, miben támogatja a szervezetedet a természet folyékony aranya!

1. Támogatja az immunrendszert

A méz támogat az általános egészségmegőrzésben, hiszen rendkívül hatékony immunerősítő táplálék. Az akácméz, a repceméz, valamint a vegyes virágméz is kiváló erre a célra. Ha mégis megfáztál, javasolt akácmézet fogyasztanod. Torokfájás esetén pedig próbáld ki a napraforgómézet, mert segít kitisztítani a torkodat. Az akácméz és a repceméz fertőtlenítő hatása szintén remek, ha torokfájás kínoz. Tudtad, hogy ezek a pozitív hatások nagy részben a méz legfontosabb immunostimuláns vegyületének, az apalbuminnak köszönhetők? Fogyassz rendszeresen méhpempőt is, mert közel SZÁZSZOR (!) annyi apalbumint tartalmaz, mint a méz!

2. Erősíti a szívet

Tudtad, hogy kutatások szerint a mézben található antioxidánsok megakadályozzák az artériák szűkülését? A szűkületek szívritmuszavarhoz is vezethetnek, de előidézhetik a memória romlását és akár gyakori fejfájásokat is. Mindezt megelőzheted, ha napi pár kanál mézet fogyasztasz, akár egy pohár vízben feloldva.

3. Egészségesebb lesz a gyomor

A méz nem a legkönnyebb étel, így egyes érzékeny gyomrúaknak érdemes ügyelnie a körültekintő fogyasztásra: számukra ajánlott a repceméz vagy akácméz, azonban kerülendő a napraforgóméz. Ha szeretnéd elkerülni az emésztőrendszeri betegségeket, javallott egy kanállal üres gyomorra fogyasztani a mézből, hiszen miközben áthalad a gyomron, erős fertőtlenítő hatása miatt elpusztítja a kártékony baktériumokat és gyógyítja a nyálkahártya apró sérüléseit.

4. Erősíti a csontokat és a memóriát

csontjaid erősítése érdekében is érdemes mézet enned? Az akácméz magas kalciumtartalma például kiváló a csontképzési zavarok ellen. Nem csak a csontok megfelelő állapotáról gondoskodik, hanem javítja a memóriát is! Felveszi a harcot a stressz ellen, valamint helyreállítja az antioxidáns sejtek védekező rendszerét, így támogatja a memóriádat. A mézben található kalciumot tehát nem csak a csontok, hanem az agy is kiválóan képes hasznosítani.

A méz nem csak a csontokat erősíti, hanem a memóriát is!

5. Segít a fogyókúrában

Nem csodálkoznánk, ha a mézzel kapcsolatos rengeteg információ tévútra vinne a tekintetben, vajon belefér-e a fogyókúrádba a mézfogyasztás. Ha szeretnél megszabadulni néhány kilótól, egyértelmű, hogy érdemes elhagynod az édességeket – bár édes, a méz nem tartozik közéjük. Írtuk, hogy aránylag magas a kalóriatartalma, azonban tele van hasznos anyagokkal, emellett pedig felgyorsítja az anyagcserét, beindítja a méregtelenítést (ehhez kálium és kéntartalma miatt az akácmézet ajánljuk). A kulcs: mértékkel fogyaszd!

6. Tisztább lesz a bőröd

Talán már sejted, milyen sokoldalú csodaszer a méz – nem meglepő, hogy a bőrödre is kiváló hatással van. Jó antioxidáns, így segít megszabadítani a szervezeted a méreganyagoktól, valamint antibakteriális hatása miatt javítja a bőr állapotát. Nyugodtan készíthetsz belőle arcpakolást is, hiszen külsőleg és belsőleg alkalmazva is csodát művel!

7. Méz a mélyebb alvásért

Gondot jelent a mély és pihentető alvás? Lehet, hogy nem fogyasztasz elég mézet! A benne fellelhető cukor ugyanis megnöveli az inzulin szintjét a vérben, amely szerotonint szabadít fel. Ez melatoninná alakul, amely többek között a minőségi alvásért felelős hormon. Ideje bevetni a mézes teát lefekvés előtt!

Fogyassz mézet a pihentető, mély alvásért!

8. Csökkenti a stresszt

Szeretnél nyugodtabban állni a kényelmetlen helyzetekhez? Fontos lenne, hogy csökkentsd a stressz szintedet? Akkor egyél mézet! A benne található glükóz (szőlőcukor) ugyanis fontos a neuronok megfelelő működéséhez, amelyek segítenek lenyugtatni az idegeket és mérsékelni a kimerültségedet.

9. Segít alacsonyan tartani a koleszterinszintet

A mézben egyáltalán nincs koleszterin, a benne lévő vitaminok pedig segítik a szervezet koleszterinszintjének csökkentését. Ezt az eredményt napi mézfogyasztással érheted el, így a méz antioxidáns vegyületei hatékonyan járulnak hozzá az egészségedhez.

10. Méz, sebkezelésre!

Ugyan már érintettük, de most megerősítjük újra: a méz nem csak belsőleg, hanem külsőleg is rendkívül jól hasznosítható. Mivel baktériumölő, fertőtlenítő hatású, a horzsolások, vágások kezelésére is gyógyír. Érdemes kedvezőbb árú virágmézet használni a külső kezelésre, de arra figyelj, hogy ne kötözd be a sebet ezután!

Bárhogyan is döntesz a mézfogyasztást illetően, ne feledd, hogy nem csak a méz, hanem a méhek más ajándéka is sokat tehet az egészségedért: méhpempő, propolisz és sorolhatnánk. Ha természetes megoldást keresel az immunizáláshoz, próbálj ki több lehetőséget és nézz körül termékeink között is, amelyek prémium, bio méhpempő felhasználásával készülnek. Jó egészséget kívánunk! 🙂

Forrás:
PetőfiLive,
Házipatika