Harc a tavaszi fáradtság ellen

Összegyűjtöttük a tavaszi fáradtság legjobb természetes ellenszereit!

Tavasszal minden új életre kel. Felébrednek a téli álmot alvó állatok, bimbózni kezdenek a növények, és egyre több ember szája húzódik mosolyra a jó idő beköszöntével. Az emberek jelentős része mégis erőtlennek, fáradtnak érzi magát a tavasz megérkeztével. Vajon mi okozhatja a tavaszi fáradtságot és hogyan lehet tenni ellene?

Gyakori, hogy az emberek aluszékonyságról, extrém fáradtságról, akár fejfájásról, alvászavarról vagy egyéb fizikai problémákról panaszkodnak, amint megérkezik a tavasz és vele együtt a jó idő. Pedig ilyenkor épp, hogy pezsegni kellene és a természettel együtt nekünk, embereknek is új erőre kapni – gondoljuk sokszor. Ennek ellenére a tavaszi fáradtság sokkal természetesebb és gyakoribb jelenség, mint amilyennek elsőre tűnik. A szervezetünk tavaszi üzemmódba való átállása rengeteg energia felhasználásával jár. A tél során egyébként is jelentősen csökkennek szervezetünk tartalékai, ezért is lehet, hogy a szükségesnél jobban megvisel bennünket az új évszakra való átállás, életkortól függetlenül.

Bármennyire is kellemetlen tünetekkel jár, a tavaszi fáradtság nem minősül betegségnek. Számos jól bevált praktikával harcolhatunk ellene, így végül a rossz közérzet helyett csak a csodás tavaszi idő élvezete marad.

Mi okozza a tavaszi fáradtságot?

A tavaszi fáradtság néven elterjedt rossz közérzet több, a depresszióhoz hasonló tünettel jár: alvási problémákkal, rossz hangulattal és mindezek következtében kimerültséggel. Bármennyire is hasonló például a depresszióhoz, fontos hangsúlyozni, hogy jellemzően nem pszichés problémáról beszélünk. A tavaszi fáradtság egészen máshonnan ered: a hormonháztartásunkban kell keresni a választ.

A tavaszi fáradtság mögött hormonális okok húzódnak meg.

A fáradtságérzetért elsősorban a melatonin és a szerotonin hormonok ingadozása a felelős. A kevés téli napsütés hatására szervezetünk melatonin képződése fokozódik, ami miatt könnyen tapasztalhatjuk, hogy bármit is csinálunk, bármennyit is alszunk, nem tudjuk megfelelően kipihenni magunkat. Mindehhez hozzátesz még szervezetünk D vitamin raktárainak kimerülése is, hiszen a kevés napsütés egyáltalán nem segíti a megfelelő szint fenntartását.

A tavasz érkeztével csökken a melatonin termelés, ami alapján talán joggal várnánk a jobb közérzetet, ám gyakran mégsem ez következik. A magyarázat nem is olyan furcsa, hiszen elegendő csupán az alvás-ébrenlét ciklusban bekövetkező átmeneti változásban keresnünk a választ. Sőt, hiába a jó idő és a sok napsütés, még a szerotonin szint növekedése sem hoz gyors pozitív változást.

A hangsúly tehát a gyorsaságon van, hiszen a tavasz beköszöntével idővel a jó kedvünk is megérkezik, de nem kell megijedni abban az esetben sem, ha akár hetekig várat magára a jó hangulat. A hormonok átmeneti játéka tehát ez csupán, bár, amikor átéljük, nehéz ideiglenes állapotként gondolni rá.

Hogyan segíthetünk a szervezetünknek?

Szervezetünk gyorsabb alkalmazkodását segíthetjük, ha odafigyelünk néhány dologra. Ráadásul nem is kell túl nagy dolgokra gondolni, hiszen olyan tevékenységekkel támogathatjuk a szervezetünket, amelyeket a legtöbben egyébként is szívesen csinálunk jó időben.

Ilyen például a minél több szabad levegőn töltött idő. Munka előtt, után, vagy amennyiben a tevékenység engedi, akár közben is érdemes minél több időt a szabadban tölteni. A napsütéssel feltölthetjük D vitamin raktárunkat, valamint a jobb minőségű, pihentetőbb alvást is elősegítjük.

Amennyiben a szabad levegőn való tartózkodást némi testmozgással is össze tudjuk kötni, még többet tettünk magunkért. Egy-egy hosszabb séta, kerékpározás vagy egy hétvégi hegyi túra mind-mind hozzájárulhat a tavaszi fáradtság elleni harchoz. A testedzés alkalmával ráadásul endorfin szabadul fel, ami még tovább fokozhatja a jó kedvünket.

Testmozgással sokat javíthatunk a tavaszi fáradtság mértékén.

Tavasszal már sokkal könnyebben juthatunk hozzá különféle vitamindús zöldségekhez és gyümölcsökhöz, így érdemes ilyen módon is kedvezni a szervezetünknek. Fogyaszthatunk különböző smoothie-kat, salátákat, de választhatjuk a friss zöldségeket akár köretként is főételünk mellé. A lényeg, hogy lehetőleg minél több zöldséget és gyümölcsöt fogyasszunk eredeti, nyers állapotában.

Ha pedig még gyorsabb eredményt szeretnénk elérni, különféle táplálékkiegészítőkkel is támogathatjuk szervezetünk hideg évszakot követő, gyors regenerálódását. Ilyenek lehetnek a különféle vitaminkészítmények, amelyek segítségével hamarabb elérhetjük szervezetünk szükséges vitamin-ellátottsági szintjét. Akár ennél is többet tehetünk, ha megfelelően választunk a piacon elérhető táplálékkiegészítők közül.

A méhpempő, ahogyan az közismert, kedvezően támogatja immunrendszerünket. Fokozhatjuk a hatását, ha további kedvező hatású összetevőkkel egészítjük ki. Az Arkoroyal Energia például propolisszal, ginzenggel és acerolával növeli a méhpempő eredményességét, így egyszerre véd és energetizál. A tavaszi fáradtság leküzdéséhez pedig mind a két hatásra hatalmas szükségünk van. Ezeket a jól hasznosuló ampullákat akár minden évszakváltáskor bevethetjük, hiszen évente több alkalommal is fogyaszthatjuk kúraszerűen.

Nem érdemes tehát megijedni attól, ha a jó idő érkeztével jelentős mértékű fáradtság tör ránk. Egy kis odafigyeléssel hamar megszabadulhatunk a tavaszi fáradtság minden kellemetlen tünetétől és nem marad más hátra, mint zavartalanul élvezni a napsütést és a meleget.

Bezár Termékeink egy kúrára elegendő immunerősítőt tartalmaznak